Förkunskaper är fantastiska

Den här veckan har vi gått igenom det humana genomet, alltså hur DNA fungerar. Jag hörde på mina kursare att det här är riktigt knepigt att greppa. Själv tackar jag Mia Pontoppidan för hennes ingående lektioner i ämnet. Oj oj vad det känns skönt att redan kunna det mesta av det här! Nu kan jag istället fokusera på att lära känna mina kursare och komma ikapp lite i bondandet. Faktum är att jag var ute och lärde känna lite folk igår kväll.

Vi satt på Västgöta nation och pratade om lite allt möjligt men, den första frågan jag fick var vad jag hade i betyg eftersom jag kommit in som reserv, med den efterföljande kommentaren att då kunde ju nästan vem som helst komma in numera. Kändes inte jätteskönt kanske, men jag förstår ju att de som kämpat sig upp till 20.0 och får reda på att de inte egentligen behövt det kan känna sig lite bistra. Sen tycker inte jag att jag är så mycket sämre än dem för det. Hur bra man är på ett yrke hänger ju faktiskt inte ihop med hur mänga poäng man får på tentan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0