Milstolpe

Nästa milstolpe är här. Jag har nämligen hittat ett korridorrum, med förstahandskontrakt så jag kan flytta eller inte flytta när jag själv vill det. Inflyttning är inte förrän 1 april men det är inte som om jag bor på gatan som det är nu, så lite till ska jag väl kunna vänta. För det där rummet i alla fall. Ni skulle se det! Typ tre meter upp till taket och riktiga plankor i golvet. Tjejerna som bor där verkar jättetrevliga och det är bara sju rum i korridoren så man kan verkligen lära känna varandra.

Jag är lite over the moon att de valde mig framför alla de andra tjejerna som sökte (ja, det är en korridor bara för tjejer. Jag och mina nya kursare har kommit fram till att det är en lesbisk nudistkorridor, helt och hållet grundat på fördomar. Jag håller er uppdaterade på sanningsgraden i påståendet).

Jag kan inte fatta att jag äntligen ska få klara mig själv, utan någon som håller koll på mig, ser till att jag fattar rätt beslut och tar hand om saker åt mig. Jag kom på mig själv med att planera en resa till Ö&B för att köpa tvättmedel, för det har jag aldrig nånsin gjort förut. Jag fantiserar om att inreda sådär galet mysigt och längtar efter att få använda mina gigantiska ljuslyktor. Att flytta till något eget, något mer permanent än ett rum hos sin faster, det är stort. För mig.

Idag är jag överlycklig. Imorgon ska jag ta tag i tentaplugget igen men idag tillåter jag mig själv att vara villkorslöst lycklig för en stund.

Edit: självklart är det första april som är inflyttningsdatum, inte första mars.

Kommentarer
Postat av: tina

När Någon är borta får Ingen göra allt!

Lycka till älskling- du kommer garanterat att klara även detta själv! Att köpa tvättmedel- det är många vuxenpoäng det. Inflyttning 1 mars? Menar du 1 april..... eller 1 mars nästa år? Oavsett, vi kommer med lyktorna

2011-03-04 @ 10:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0