Studiedag

Helgen tillbringades (ÄNTLIGEN) återigen i Uppsala. Gud vad skönt det var att få se välkända ansikten, människor jag inte behöver lägga energi på att lära känna utan bara kan slappna av och umgås med. Tidsbrist var min fiende men jag tror ändå att jag vann kampen. när jag kom hem såg jag att mamma gett mig en kokbok så jag undrar om hon hört talas om min köttfärssås-diet. jag kan laga andra rätter också (som nudlar!) men det kan ju alltid vara bra att utöka sin repertoar lite.

Idag var annars en speciell dag. Idag var jag nämligen på mitt första studiebesök ute i den riktiga världen. Det var inte alls som när man var på studiebesök med gymnasiet för vi var bara en elev per läkare. Min handledare jobbade idag på en lungklinik och jag fick följa med honom runt under dagen. Jag fick till och med vara lite aktiv och lugna en kille som höll på att svimma. När man hör läkaren beskriva exakt hur studenten ska skära ett hål in till sin lunga kan jag tänka mig att det är lite svårt att hålla sig lugn. Hade det varit jag som legat där hade jag nog mått värre än han gjorde.

Kommentarer
Postat av: Tina

Har du testat något nytt recept ännu?

2011-03-02 @ 17:58:58
Postat av: Linnea

Nej jag har inte hunnit än. Men jag packade upp väskan idag och då hittade jag kokboken. Jag bläddrade igenom den och nu är jag superinspirerad! Först ut är minestronesoppa...

2011-03-02 @ 21:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0