80 lakan

I söndags var jag på IKEA med min kusin och hennes mamma. Kusinen är mitt i planeringen inför hennes bröllop och när vi ändå var på IKEA passade hon på att köpa lite tyg att klä in stolarna med. Det landade på 80 lakan (tyg, inte pengar). Jag passade på att köpa mat istället. Ska jag vara ärlig var vet nästan därför jag följde med. Mat och matlådor.

Jag fick för mig att jag blivit sjuk men tyvärr tror jag bara det var en ursäkt för att slippa träna. Nu har jag dessvärre ont i ryggen av att sitta hela dagarna så jag misstänker att träning är oundvikligt. Imorgon blir det alltså pilates för mig, första gången jag provar det men finns det ingen första gång finns det inte heller någon andra gång. Som jag brukar säga. Eller nåt. Träning blir det i alla fall!

Det kanske är någon som undrar om jag gjort några framsteg här i lilla, lilla Lund. Svaret är att det går ganska bra. Det känns fortfarande lite tafatt med allt nytt och jag har inte hittat på så mycket med folk efter skolan, men det går ändå väldigt mycket framåt måste jag säga. Jag ser inte helt vilsen ut mellan lektionerna längre och jag har nog lärt mig en 15-20 namn redan. Sen att jag cyklade vilse två gånger igår kanske var ett litet bakåtsteg i utvecklingen. Jag skyller på att det var storm (vilket det verkligen var, det har blåst ner tak och allt möjligt här).

Nästa gång jag hör av mig kanske jag till och med hittar in till stan utan karta.

Kommentarer
Postat av: Tina

Härligt att höra att det går så bra för dig. Det finns mycket att snöa in sig på på IKEA så starkt av dig att komma därifrån med endast mat och matlåda. Det skulle inte jag klara (som du vet. Vi saknar dig här hemma.

2011-02-10 @ 16:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0