Dag två

Idag var vi i Malmö för att ha en heldag i kursen professionell utveckling. Kursen går i stora drag ut på att inse och analysera sin egen roll i en grupp, hur man ger och tar emot kritik eller klagomål på rätt sätt och, framför allt, som ett redskap för att lära sig att undvika prestigetänkande och rivalitet i arbetslivet. De andra verkade tycka att dagen gick lite segt men jag tyckte att den var rätt intressant. Det kan i och för sig bero på att jag lärde känna min grupp lite närmare och mest var glad rent allmänt.

Jag fångades strax innan utgången av att någon spelade Comptine D'un Autre été (ja, jag googlade stavningen) från filmen Amelie från Montmartre. Om det finns något soundtrack som jag är absolut förälskad i, då är det soundtracket från den filmen. Jag gick tillbaka igen och det visade sig vara en av mina kursare som spelade på en flygel i entrén (jag gissar i alla fall att det var min kursare eftersom jag kände igen några som stod bredvid och lyssnade). Dagens höjdpunkt. Viktor, när jag kommer hem till Uppsala nästa gång kan du väl spela den för mig?

Dagens lågvattenmärke (höhö) var däremot när jag skulle tömma ut badvattnet och det istället flöt ut på golvet i en fin liten plaskpöl. Det blir till att rensa golvbrunnen ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0