På promenad genom stan

Jag har inga föreläsningar idag så jag passade på att vara hundvakt åt min fasters hund. Normalt går hon hem på lunchen för att gå ut och gå med Alba men idag kunde hon lyxa till det lite och fika med de andra på jobbet. Jag kanske har kollat lite väl mycket på tv men jag fick i alla fall för mig att vara värsta Cesar Milan och få hunden superlydig. Och det funkade faktiskt! Hon sprang inte före eller nånting och jag kände mig faktiskt lite stolt över min bedrift.

Jag måste säga att Alba gör det hela med att flytta hemifrån lite lättare. Imorse kurade hon ihop sig mot min rygg när jag låg och läste och efter promenaden hoppade hon upp och la sig i mitt knä. Jag får lite gratis närhet och kärlek helt enkelt. Jag är inte van vid att vara ensam annars, hemma var jag antingen med Viktor eller typ kollade på tv med pappa. Skulle jag vara helt ensam nu skulle jag bli sjuk av brist på närhet. Jag saknar att ha min älskling att krama när jag behöver det men den här söta lilla jack russeln gör det lite lättare för mig. Värre är det nog för Viktor...

Kommentarer
Postat av: Tina

...eller för oss

2011-02-03 @ 21:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0