Uppstart

Idag är första dagen på mitt nya liv. I tisdags fick jag en reservplats på läkarutbildningen i Lund och igår flyttade jag ifrån allt jag någonsin känt för att börja min utbildning där. Det känns helt sjukt och än så länge känns det som om jag mest är på besök hos mina släktingar. Jag har sett stället jag ska till imorgon och vet var ICA ligger men så mycket mer än så vet jag inte. Tur att min släkting bor i Lund, annars hade jag varit helt vilse.

Jag är fortfarande ledsen över att jag var tvungen att lämna Uppsala, men jag börjar ändå tro att det skulle kunna vara en bra sak. Nu slängs jag ut med huvudet före och hinner inte riktigt tänka på att det är läskigt. Att det är stort att flytta hemifrån, att det är svårt att byta stad eller om läkare faktiskt är det perfekta yrket för mig. Jag tror att jag jämförde det med att plantera om ett träd. Man rycker upp rötterna och först är det lite svajigt men i slutändan mår man ändå bra av det. Och gör jag inte det är det väl bara att hoppa av och flytta tillbaka igen.




Kommentarer
Postat av: Tina

Det kommer att bli bra!

2011-01-31 @ 19:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0